A Honlapkészítés hogyan fejlődött az idők során?

A honlapkészítés világa folyamatosan fejlődik, havonta kapunk újabbnál újabb frissítéseket és a múlt népszerű trendjei ma már távoli emlékek. A weboldal készítés trendek általában a technológia fejlődéséhez kapcsolódnak. A technológia megváltoztatja az emberek információszerzési, kommunikációs és mindennapi életvitelét. A Honlap Média csapata elkötelezett amellett, hogy a honlapkészítés -technikák és -stratégiák fejlődésének élvonalbeli szereplője legyen. Arra törekszünk, hogy olyan webhelyeket fejlesszünk, amelyek forgalmat, potenciális ügyfeleket és értékesítéseket generálnak.

honlapkészítés

Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan változtak a webdesign trendek az évek során:

1. Az 1980 -as évek vége - A honlapkészítés sötét korszaka

Az internet hivatalos feltalálását Tim Berners-Lee nevéhez fűzhetjük, aki 1989-ben hozott létre egy szoftveradatbázist. Hipertext segítségével létrehozta a rendszer oldalainak indexét. Ezen indexek egymáshoz kapcsolódtak és az aloldalak összessége képezte a weboldalt. Az 1980 -as évek végét a honlapkészítés sötét korszakaként ismerik, ahol a tervezők pixeles fekete keresőkön dolgoznak szimbólumokból és táblázatokból álló mintákon.

honlapkészítés

Tim Berners-Lee

2. 1991 - honlapkészítés bemutatása

Tim Berners-Lee, akit a webdesign ősatyjának tekintenek, csapata segítségével 1991. augusztus 6-án indította el az első weboldalt. Ez egy egyszerű oldal volt, amely információkat tartalmazott a világhálóról (World Wide Web), és amelyet az Európai Nukleáris Kutatási Szervezet (CERN) számítógépén tároltak.

3. 1993 - Bevezetik a keresést - a honlapkészítés forradalma

A világ az ALIWEB (Archie like Indexing for the Web) programot mutatta be mindössze 2 évvel a világháló elindítása után. Az ALIWEB az első keresőmotor. 1993 novemberében hozták létre, és hasznos linkeket biztosított a felhasználóknak a legjobb webes tartalmakhoz. Ebben a korszakban tapasztalhatták a fejlesztők először, hogy a design lassan életre kel, mely megváltoztatja az eddigi honlapkészítés mivoltát.

Az ALIWEB célja az volt, hogy segítsen a felhasználóknak hasznos információkat találni. A platform azt az igényt elégítette ki, hogy a felhasználók könnyebben rátaláljanak a webhelyek linkjeire. Színeket használtak a háttér kialakításánál, így elősegítve a weboldalak könnyebb megtalálását.  

honlapkészítés

ALIWEB

4. 1994 - Hirdetések bevezetése a webdesignba - változik a honlapkészítés

A Hotwire oldala csak minimális szöveget és több dizájnelemet tartalmazott a felhasználók figyelemfelkeltésére. Az internet fellendülése folytatódott. 1994 közepére több mint 2700 weboldal volt, de ugyanezen év végére 10 000 felett számlálták a weboldalak fő linkjeit.

5. 1995 - A JavaScript bevezetése

A JavaScriptet az 1990-es évek közepén vezették be. Eredetileg Mocha, később LiveScript néven ismerték. A JavaScript lehetővé tette a honlapkészítés dizájnjának automatizálását, melyet elsősorban a Netscape emberei használtak fel. Egyszerűen fogalmazva, a statikus oldalakat dinamikussá alakította, amelyekkel a felhasználók könnyebben tudtak azonosulni és a navigáció sokkal egyszerűbbé vált. Az új technológia végül olyan interaktív elemek bevezetéséhez vezetett, mint a weboldalakba beágyazott űrlapok és a legördülő menük.

6. 1996 – Megjelenik a Flash - a honlapkészítés új szögből kap megvilágítást

Az Adobe Flash, amelyet eredetileg FutureSplash néven ismertek, egy innovatív technológia volt, amely szabadságot adott a webtervezőknek egy dinamikusabb weboldal létrehozásához a videó, a hang és az animáció integrálásával. A Flash uralta a webdesignt 1996-tól egészen a 2000-es évek elejéig.

7. 2004-2006: A szokásos weboldal-elrendezés dominál

A 2000-es évek eleje és közepe volt az az idő, amikor valóban kifejlődött a szabványos honlap-elrendezés, amelyet ma már mindenki megszokott. Ebben az időben a webhelyeket gyakran a legnépszerűbb navigációs és bal oldali sávkategóriákkal tervezték. A honlapkészítés korai fázisától eltérő módon a képes és szöveges tartalmak elhelyezése, elrendezése nagyobb szerepben részesül.

A webtervezők elkezdték felismerni, hogy a túl sok szöveget tartalmazó oldalak elfogadhatatlanná válnak a felhasználók számára, és hogy a felhasználók nagyobb valószínűséggel olvasnak tartalmat, ha azt ténylegesen kategóriákba sorolják.

A teljesen Flash-ben írt webhelyek hihetetlenül népszerűek voltak ebben az időszakban, mivel a HTML korlátozott volt. A Flash lehetővé tette, hogy a weboldalak olyan dolgokat tegyenek a tervezés szempontjából, amelyeket a HTML egyszerűen nem tudott. A görgetés abban az időben népszerűtlen volt, és a weboldalak rövidek és keskenyek voltak.

8. 2007 - A mobilok korszaka - a reszponzív honlapkészítés

2007 előtt a webhelyek túlnyomó többsége nem volt „mobilbarát”. Ebben az évben jelent meg az első iPhone, mely arra kényszerítette a fejlesztőket, hogy jobb megközelítést találjanak a honlapok kezelhetőségére mobilkészülékekről.

9. 2010 - A reszponzív dizájn kialakulása - igénnyé válik a honlapkészítés területén

A mobilkészülékekről növekedtek az internetes elérések, közvetlen reakcióként vezették be a reszponzív dizájnt, mely megváltoztatja a honlapkészítés világát. A webhelyeknek automatikusan igazodniuk kellett a készülékekhez.

Manapság a reszponzív dizájn nem csak trend, hanem inkább szükségszerűség. Annak érdekében, hogy a webhelyek professzionálisnak, hitelesnek tűnjenek, és valóban kellemes böngészési élményt nyújtsanak a felhasználóknak.

10. 2011-2015-A webdesign tovább fejlődik

Ebben az időben a weboldalak egyedi formatervezést és stílust öltöttek, miközben a márkák a megkülönböztető képességért küzdöttek.

Hangsúlyt fektettek az infografikák használatára is, az utóbbiban az információkat pontokba szedve digitális rajzok, képek segítségével jelenítették meg.

Az időszak vége felé más tervezési irányzatok is népszerűbbek lettek:

  • videó háttér
  • parallaxis görgetés
  • egyszínű háttér

Felmerült egy új igény is, miszerint a szélessávú internet sebességét növelni kellett az egész világon.

11. 2016-2019-Minimalista design, információközpontú megjelenítés

Az elmúlt néhány évben a reszponzív formatervezés népszerűsége nőtt, a tervezési trendek továbbra is kápráztatnak és inspirálnak. A keresőmotorok a reszponzív webhelyeket részesítik előnyben. A webhelytulajdonosok biztosak akarnak lenni abban, hogy webhelyeik pozitív felhasználói élményt nyújtanak a használt eszköztől függetlenül.

A mobil felhasználók igényeinek kielégítésére a legtöbb webhelyen minimális szöveg, nagy betűtípusok, egyedi navigációs panelek, intuitív űrlapok és nagy felbontású képek találhatóak. Ahelyett, hogy a képernyőt felesleges információkkal töltenék fel, a webhelyek arra törekszenek, hogy egyszerűsített felhasználói élményt nyújtsanak és kielégítsék a látogatók igényeit, hiszen egy átlag látogató maximum 1-3 percet tölt a honlapon. Ezt az időt a látogatók számára értékes információkkal próbálták növelni.

12. 2020 – Egy honlap legyen funkcionális és műalkotás egyben.

Továbbra is fontos, hogy a weboldalak funkcionálisak legyenek, azonban a honlapokra műalkotások ként is tekintenek már. Ami az elrendezést illeti, a navigációs gombok távolabb kerültek a weboldal fejlécétől, és elterjedtek az egész webhelyen, melynek webergonómiai, konverziónövelő és felhasználókényelmi okai vannak. Ez a tendencia valószínűleg folytatódni fog. A felhasználóknak is kevesebbet kell kattintaniuk böngészés közben. A weboldalak valószínűleg még egyszerűbb és minimalista elrendezésűek lesznek a közeljövőben.

13. 2022 – mi lesz ezután? mi a honlapkészítés jövője?

A webdesign olyan sokféleképpen változott, finom és explicit módon, hogy az itt bemutatott pontok, csak súrolják a folyamat felületét. Sokkal több változás ment végbe. Olyanok, amelyekről mi itt nem írunk.

A jövő világhálója valószínűleg elképzelhetetlen számunkra. A következők befolyásolhatják:

vr weboldal készítés

VR weboldal készítés

A technológia előmozdította a webdesign fejlődését, azonban jelenleg a webdesign azon a ponton van, ahol már nem korlátozza a technológia. Győződjön meg arról, hogy az Ön vállalkozását találják meg a potenciális ügyfelek a Honlap Média webdesign csapatának segítségével. Lépjen kapcsolatba velünk még ma, és vegye igénybe ingyenes SEO elemzését, hogy megtudja, hogyan segíthetünk Önnek abban, hogy webhelye értékesítési eszközzé váljon vállalkozása számára.

referenciák képekben

Ajánlat kérés

Milyen jellegű weboldalra van szükséged?